۵ خاصیت برتر «انبه» برای حفظ سلامتی بدن
انبه یکی از میوه‌های خوشمزه و آبدار است که خوردن آن مزایای بسیاری برای بهداشت و سلامت جسمانی دارد و برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم برای بدن را تامین می‌کند.

 این میوه گرمسیری دربردارنده بیش از ۲۰ ماده معدنی و ویتامین متفاوت است که مصرف آن را با مزایای بسیاری توام کرده است.

...


۱-اثر محافظتی در برابر ابتلا به سرطان
میوه انبه حاوی اسید اسکروبیک، کارتنوئیدها، پلی‌فنل‌ها و ترپنوئیدهایی است که از بدن در مقابل سرطان‌های پروستات، خون (لوسمی)، روده بزرگ و پستان محافظت می‌کند. بر اساس گزارشی که از سوی محققان دانشگاه ای.اند.ام (A&M University) تگزاس منتشر شده، ترکیبات پلی‌فنولیک موجود در انبه توانایی کاهش استرس اکسیداتیو را در خود دارند. استرس اکسیداتیو می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های مزمنی چون سرطان شود.

۲-کمک به کاهش میزان کلسترول
انبه حاوی پکتین، فیبر و ویتامین C است که معلوم شده در کاهش سطوح کلسترول خون اثرگذار است.

۳-ارتباط با هضم بهتر و بهبود گوارش
مصرف این میوه برای کمک به هضم غذا توصیه شده است. فیبر موجود در آن از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند و علاوه بر این، حاوی برخی از آنزیم‌های گوارشی و کمک‌کننده به هضم، همچون مانگیفرین، کتچول اکسیداز و لاکتاز است که پروتئین را تجزیه می‌کنند و از این طریق سبب هضم و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شوند.

۴-اثر مفید در حفظ سلامت چشم
به طور تقریبی، یک فنجان انبه حاوی ۲۵ درصد ویتامین A است که تامین روزانه آن برای بدن از سوی متخصصان توصیه شده است. ویتامین آ، باعث بهبود سلامت چشم و بینایی می‌شود. در واقع این ویتامین برای عملکرد مطلوب شبکیه چشم ضروری است. این ویتامین همچنین به حفظ سلامت غشاهای مخاطی چشم کمک می‌کند و بدین گونه باعث محافظت از قرنیه و سطح چشم شده، جلوی خشکی چشم‌ها را می‌گیرد.

۵-بهبود کارکرد دستگاه ایمنی بدن
میوه انبه دربردارنده بیبش از ۲۵ نوع کاروتنوئید، ویتامین C و ویتامین A است که به سیستم ایمنی بدن در راه پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها یاری می‌رساند.

 

منبع: سلامت

نوشته شده در تاریخ شنبه 10 تیر 1396    | توسط: mehdi shoosh    | طبقه بندی: دانستنی ها،     | نظرات()