یک متخصص تغذیه گفت: برخی از مواد غذایی از جمله چای باعث کاهش جذب آهن بدن می شود.
رضا نوری متخصص تغذیه؛ با بیان اینکه آهن در سلامت و تامین اکسیژن بدن تاثیر بسزایی دارد، گفت: آهن در خون، سلول ها و كبد ذخیره می شود که کمبود آن باعث کاهش تاثیرات گلبول های سفید در حفظ ایمنی بدن می شود



 مواردی مانند بارداری، خستگی، مراحل رشد، از دست دادن خون در حین عمل جراحی و كم خونی باعث افزایش جذب آهن می شود.
 در زمان تامین کافی آهن بدن، جذب آن رو به کاهش است آهن در مواد غذایی گیاهی و حیوانی (گوشت) یافت می شود که نوشیدن چای و قهوه با غذا، مصرف اسفناج، اسید کلرییریک، پلی فنل، ویتامین C، آنتی اسید با غذا، مكمل، كلسیم و فسفر جذب آن را کاهش می دهد.

 پلی فنل باعث درمان سرطان و بهبود دردهای استخوانی می شود،مصرف انگور و چای سبز (سرشاز از پلی فنل) همراه با هر وعده غذایی باعث کاهش آهن بدن می شود.  

 نوشیدن چای باعث کاهش 10 درصدی حمله قلبی می شود، مصرف چای به دلیل وجود ماده فلاوونوئید مانع لخته شدن خون می شود. 

 عواملی مانند تعریق و ادرار زیاد، یبوست و خونریزی بیش از حد آهن بدن را دفع می کند.

نوشته شده در تاریخ شنبه 4 دی 1395    | توسط: mehdi shoosh    | طبقه بندی: دانستنی ها،     | نظرات()